torsdag den 6. november 2014

FØRSTE VINTERRONINGSDAG


Vejrprognosen sagde  regn, ingen sol og vind fra nordøst samt lavere temperatur end vi har haft det sidste lange stykke tid. Udsætningsstedet var Munkholmbroen og vi roede mod frokoststedet, som var på hjørnet af Vellerup vig, hvor vi kunne finde læ.

Og prognosen holdt hele dagen. Det var vådt, klamt og lidt koldt. Vi havde vind og bølger imod os på udturen og alle roede til, så man blev godt varm, da vi endelig nåede frem til frokoststedet. Jeg havde tørdragt på for første gang i år og havde kun et sæt uldundertøj på indenunder med en tynd vest over. Det var for lidt på overkroppen; skal næste gang havde to uldundertrøjer på. 

Jeg lukker altid tørdragten op, når vi spiser, og denne dag var der damp i den der skulle ud, men resultatet er så, at du bliver klam og kuldeskær. Da det regnede mens vi spiste, blev den jakke jeg tager på over tørdragten, for at give lidt varme når vi spiser, hurtig våd.

Den gode nyhed var at der stadigvæk var blade på træerne og skoven stod smukt.

Ole havde medbragt kage, som alle kaste sig over. Frokoststedet var nyt og udsigten fejlede ikke noget. Her må vi en dag holde en lang frokost i sol og varme.

Tilbageturen var i medløbende bølger; vinden havde løjet en del af, men fin tur tilbage langs den smukke kyst.

V var 9 der i følge min mobil roede 19,4 km på den første rigtige vinterroningsdag. Vi slutte af med resten af kagen og en hurtig kop kaffe efter at vi havde lagt kajakkerne på taget.



PS: Min gamle svømmevest havde revet det yderste vævede stof på min tørdragt op og jeg skulle finde noget som havde en glat overflade og som ikke får skaden til at blive større. Fik anbefalet produktet TEAR-AID som er et slidstærkt og elastisk materiale, som bl.a. bruges til telte, gummibåde og badebassiner. Er imponeret. Lappen er let at sætte på og meget elastisk.

Ingen kommentarer: